Edwin Jagger DE89L

Inleiding

Edwin Jagger is een Brits merk welke luxere scheerproducten verkoopt welke daarnaast ook nog voor een betere scheerervaring zorgen.

Edwin Jagger verkoopt onder andere krabbers, scheerkwasten, scheercrèmes en scheerzepen. Maar het is allemaal begonnen met een zilveren krabber die Neil Jagger zelf maakte en aanpaste met een metalen badge van zijn Armani jeans.

Toen een vriend van Neil de krabber zag vroeg hij of Neil ook eentje voor hem kon maken en zo is het merk Edwin Jagger ontstaan in 1988.

Verpakking en design

De Edwin Jagger DE89L komt in een doosje welke Edwin Jagger ook onder andere gebruik voor de Edwin Jagger Best Black Badger Scheerkwast en het is een vrij simpele verpakking zoals op de foto te zien is.


De Edwin Jagger DE89L gebruikt dezelfde scheerkop als de Muhle R89, maar het is mij verder niet bekend welk bedrijf deze scheerkop ontworpen heeft.

Verder is het handvat verchroomd en heeft het handvat verticale lijnen als onderdeel van het design. Aan de bovenkant van het handvat zit een soort ring met daarop ''Edwin Jagger'' gedrukt.

Edwin Jagger DE89L

De totale lengte van het handvat is 8.5cm en van mij persoonlijk had dit best een paar cm langer mogen zijn.

Gebruikservaring

Ik heb mijn Edwin Jagger DE89L al meer dan twee jaar en deze krabber is ook het meeste gebruikt door mij. De Edwin Jagger DE89L is eigenlijk dan ook een van mijn favoriete krabbers.

De Edwin Jagger DE89L is een krabber die een tikkeltje agressief is, maar beslist niet te agressief. En in vergelijking met een Chinese Gillette Tech is het net een stapje hoger. In het begin kan deze krabber vanwege zijn gewicht een beetje lomp aanvoelen, al went dat vrij snel.

Met deze krabber kun je het beste het gewicht van de krabber het werk laten doen, en zo min mogelijk druk uitoefen. Omdat je anders wellicht irritatie kunt krijgen wanneer je druk uitoefent.

Je hoeft overigens niet bang te zijn om je ernstig te verwonden met deze krabber, want zo agressief is deze krabber niet. Ik persoonlijk vind dan ook dat deze Edwin Jagger krabber een goede balans heeft tussen niet te mild en niet te agressief.

Bouwkwaliteit

Het voordeel van een artikel over een krabber schrijven die je al meer dan twee in bezit heb is dat je een goed oordeel kunt geven over de bouwkwaliteit . En de bouwkwaliteit van deze krabber is echt zeer goed te noemen.

Ik kan eigenlijk dan ook niks slechts zeggen over de bouwkwaliteit van deze krabber. Al heb ik wel al meerdere berichten op internet gelezen dat deze krabber niet, erg valbestendig is en de schroef bij de val kan afbreken.

Maar dat deze krabber niet zo valbestendig is heeft meer met het gewicht te maken, dan het met de bouwkwaliteit te maken heeft.

In vergelijking met mijn Chinese Gillette Tech voelt deze krabber veel meer verchroomd aan en van hogere kwaliteit, al is de prijs daar ook natuurlijk naar.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Edwin Jagger DE89L is in Nederland online goed verkrijgbaar voor ongeveer € 27 en word verkocht door Razorstore.nlMan and Shaving, en Shave and More waar ik hem zelf destijds gekocht heb voor € 22,61.

Bij Shave and More heeft deze krabber op het moment van schrijven een levertijd van meer dan twee weken, en Barbiere di Figaro gaat in Maart of April ook Edwin Jagger krabbers verkopen. De nieuwe webwinkel Verzorgingvoormannen.nl verkoopt ook de Edwin Jagger DE89L voor € 28.

Conclusie

De Edwin Jagger DE89L bied een goede prijs-kwaliteitsverhouding aan ondanks dat deze krabber ruim 10x zo duur is als een Chinese Gillette Tech.

De reden dat ik vind dat de Edwin Jagger DE89L toch een goede prijs-kwaliteitsverhouding aanbiedt, is omdat kwaliteit van deze krabber een flink stuk hogere is en de krabber is gewoon een stuk luxere dan zo'n Chinese Gillette Tech.

Maar als je kijkt naar de werking van deze krabber in vergelijking met een Chinese Gillette Tech, dan zit daar niet zoveel verschil in, buiten dat deze krabber een tikkeltje agressiever is.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.