Scheerproducten uit Tsjechië

Inleiding

Omdat ik samen met mijn vriendin tijdens de Pasen naar Praag ga ben ik op internet onderzoek gaan doen voor wat voor goedkope scheerproducten ze in Tsjechië verkopen.

En ondanks dat je niet veel hoort over scheerproducten uit Tsjechië schijnen er toch meerdere goede scheerproducten tussen te zitten.

Scheercrèmes

In Tsjechië schijnen vijf verschillende goedkope scheercrèmes te krijgen zijn en dat zijn Alpa Windsor Scheercrème, Don Scheercrème, Olimon Scheercrème en Barbus Scheercrème welke in twee varianten verkrijgbaar is.

Over de Alpa Windsor Scheercrème heb ik niet zoveel over gevonden. Maar dat wat ik over deze scheercreme vond op B&B was zeer positief. Al heb ik elders ook gelezen dat de geur van de scheercreme niet hetzelfde zou zijn als de Alpa Windsor Aftershave Lotion.

De prijs zal waarschijnlijk rond de 44Kč ( € 1,60 ) liggen. Al is dit puur een schatting gebaseerd op online prijzen in Tsjechië.

Alpa Windsor Scheercreme

De Don Scheercrème is een scheercreme met menthol en ik kon over deze scheercreme maar een review over vinden. Maar die ene review was wel positief en alleen al vanwege de menthol lijkt me dit zeker een scheercreme die ik wil kopen als ik hem kan vinden in Praag.

De prijs zal waarschijnlijk tussen de 25Kč ( € 0,90 ) en 50Kč ( € 1,80 ) liggen. Al maak ik hier puur een schatting omdat ik online maar een prijs kon vinden en dat was 25Kč ( € 0,90 ).


Don Scheercreme

De Olimon Scheercrème schijnt ook een goede scheercreme te zijn. Maar net als bij de Don Scheercreme kun je er online niet zoveel over vinden en ik heb maar een positieve review gevonden en een topic op Shavenook.com.

Het werd me niet echt duidelijk hoeveel deze scheercreme nou zou moet kosten. Maar ik schat dat het tussen de 25Kč ( € 0,90 ) en 50Kč ( € 1,80 ) zal kosten en dat baseer ik van prijzen die ik online vond.


Olimon Scheercreme

En de laatste scheercreme is de Barbus scheercreme waarvan twee varianten van schijnen te zijn de classic en sport welke menthol bevat. En ik heb over deze scheercreme maar weinig kunnen vinden en ik vond eigenlijk alleen twee topics op The Shave Den welke beide door dezelfde persoon geopend zijn.

Ik heb ook nog even via Google gezocht in het Tsjechisch en het lijkt erop dat Barbus in Tsjechië vrij populair. Al werd het me niet duidelijk of men over de Barbus scheercreme had of de scheerzeep.

De prijs van Barbus scheercreme zal waarschijnlijk ongeveer tussen de 33Kč ( € 1,20 ) en 56Kč ( € 2,00 ) en deze schatting maak ik aan hand van online prijzen in Tsjechië en de fabrikant zelf vraagt er 49Kč ( € 1,80 ) voor.


Barbus Scheercreme

Scheerzepen

In Tsjechië schijnen twee verschillende goedkope scheerzepen te krijgen zijn en dat zijn Pitralon Scheerzeep en Barbus Scheerzeep.

Het merk Pitralon zal voor sommige vooral bekend zijn vanwege de Duitse Pitralon aftershaves. Maar deze Pitralon Scheerzeep is alleen in Tsjechië verkrijgbaar en wat ik gelezen heb zou de Tsjechische Pitralon minder goed ruiken dan de Duitse, al vind deze Brit het lekker fris ruiken.

De werking van de Pitralon schijnt overigens wel goed te zijn zoals in deze review te lezen is. Al vind de schrijver van de review de geur ook niet zo goed.

De prijs is waarschijnlijk ongeveer 50Kč ( € 1,80 ) al is dat puur gebaseerd op de enige prijs die ik online kon vinden en de prijs zou dus ook hoger of lager kunnen zijn.


Pitralon Scheerzeep

De Barbus Scheerzeep word vaak verward met de Barbus Scheercrème, al staat op de verpakking wel ''shaving cream''. Maar de meeste reviews, blogs, en YouTube video's gaan over de Barbus Scheerzeep en niet over de Barbus Scheercrème.

Zo kan ik op YouTube een filmpje vinden waar een brit de Barbus Scheerzeep gebruikt en vind ik een positieve review op TSR en een iets minder positieve review van een blogger en hier een topic op de Shavenook.

Dit lijkt mij dan ook een goede scheerzeep en waarschijnlijk zijn Barbus scheerzepen en scheercrèmes het makkelijkste te vinden in Tsjechië. De prijs van deze scheerzeep ligt tussen de 59Kč ( € 2,15 ) en 85Kč ( € 3,09 ) en dat baseer ik op de online prijzen.


Barbus Scheerzeep


Aftershaves

In Tsjechië schijnen ongeveer zeven verschillende aftershaves te krijgen en dat zijn Alpa 378 Aftershave Lotion, Olimon Aftershave Lotion, Don Aftershave Lotion, Alpa Windsor Aftershave Lotion, Alpa Windsor Fresh Balsem en lotion variant, Adam Aftershave Balsem, en de Tsjechische variant van Pitralon.

De Alpa 378 is een aftershave lotion en word online omschreven als een goede Irisch Moos kloon en deze aftershave lotion bevat menthol wat zorgt voor een koelend effect. Verder komt deze aftershave in flesje van 50ml wat handig voor op reis is.

Deze aftershave lotion is overigens spotgoedkoop en zou rond de 20Kč ( € 0,75 ) kosten.


Alpa 378 Aftershave Lotion


De Olimon is ook een aftershave lotion en veel heb ik er niet over kunnen vinden. Maar wat ik op B&B las zou het een milde en prettige citroen geur hebben en daarom vergeleek deze user het ook met Speick en het gevoel was ook vergelijk met Speick.

Deze aftershave lotion kost waarschijnlijk ongeveer 52Kč ( € 1,90 ) en is daarmee ook erg goedkoop.


Olimon Aftershave Lotion

Over de Don aftershave lotion heb ik maar heel weinig kunnen vinden op internet. En op B&B werd de geur het omschreven ''een wandeling in het bos'' en die geur zou erg sterk zijn. Verder bevat ook deze aftershave lotion menthol.

De prijs zal waarschijnlijk rond de 32Kč ( € 1,16 ) kosten en dat las ik op B&B.


Don Aftershave Lotion

De Alpa Windsor afterhave lotion is een andere aftershave lotion van het merk Alpa, maar duidelijk minder populair online dan de Alpa 378.

Al heb ik wel een topic over deze aftershave lotion gevonden en de schrijver vind het duidelijk goed spul en omschrijft het als een bestbuy met een klassieke geur.

De prijs van deze aftershave lotion is waarschijnlijk rond de 32Kč ( € 1,25 ) en is daarmee inderdaad spotgoedkoop.


Alpa Windsor Aftershave Lotion

Er schijnt ook nog een andere variant te zijn van Alpa Windsor en dat is Alpa Windsor Fresh welke als lotion en balsem verkocht word. Al heb ik over deze variant maar weinig gevonden en kwam ik het tegen op YouTube.

De prijs zal waarschijnlijk wel vergelijkbaar zijn als met de andere Alpa Windsor variant.

Alpa Windsor Fresh Aftershave ( Balsem )


Over de Adam aftershave balsem heb ik eigenlijk bijna niks over gevonden buiten op een blog van een verkoper en het zou dus een aftershave balsem zijn die menthol bevat.

En in tegenstelling tot de meeste aftershave balsems komt deze in een 150ml verpakking i.p.v 100ml. Ook deze aftershave komt in lotion variant.

De prijs van deze aftershave balsem is waarschijnlijk rond de 50Kč ( € 1,82 ) en dat is best goedkoop te noemen. Maar of het goed spul is dat is me onduidelijk, maar ik zal het waarschijnlijk alleen al kopen omdat het menthol bevat.


Adam Aftershave Balsem

De Tsjechische variant van Pitralon aftershave lotion is duidelijk niet zo geliefd als de Duitse en Zwitserse variant en zou dan ook compleet anders ruiken. Al gaat het dan puur om de geur en niet de werking.

Wel schijnt de Tsjechische variant spotgoedkoop te zijn en in het topic van B&B had een iemand het dan ook voor 10Kč ( € 0,36 ) gekocht. Maar dat was een aanbieding dus de normale prijs zal eerder richting de 20Kč ( € 0,72 ) a 30Kč ( € 1,09 ) zijn.

Pitralon Aftershave Lotion
Tot slot

Tijdens mijn onderzoek ben ik vooral nog meer aftershaves tegen gekomen. Zo heb je nog Alpa Farao een aftershave of cologne met een sandelhout geur en heeft Alpa redelijk veel cologne's.

Verder kun je ook nog Diplomat aftershave vinden waar twee varianten van zijn. Ik denk persoonlijk dat ik in deze blogpost bijna alle Tsjechische scheerproducten wel genoemd heb.

Alleen heb ik niks over DE mesjes kunnen vinden en Astra SP mesjes werden in Tsjechië geproduceerd, maar sinds Astra SP overgenomen is door P&G worden ze in Rusland geproduceerd.

Als deze blogpost je geholpen heeft bij de zoektocht naar Tsjechische scheerproducten laat het dan gerust weten via een reactie. 

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.