Chinese Gillette Tech

Inleiding

Het merk Gillette is waarschijnlijk wel bij iedereen bekend. Maar wat misschien niet iedereen weet is dat Gillette vroeger goede krabbers produceerde. En een van die krabbers was de Gillette Tech waar veel verschillende exemplaren van zijn geproduceerd.

Maar eind jaren tachtig stopte Gillette met de verkoop van hun krabbers en vandaag de dag krijg je in westerse landen alleen nog maar cartridge scheermessen van Gillette. En voor die cartridge scheermesjes betaald je een heel fortuin, want een Gillette Fusion cartridge kost meer dan € 4.

Maar toen ik in China was zag ik in de PARKnSHOP supermarkt een hele goedkope krabber hangen van Gillette. Maar in eerste instantie kocht ik deze Gillette krabber juist niet omdat hij vanwege het plastic goedkoop uit zag.

Ik heb uiteindelijk toch een exemplaar van deze Chinese Gillette Tech gekocht en dat kwam eigenlijk omdat ik op dat moment erg geïnteresseerd was in goedkope scheerproducten en voorheen kon ik die verleiding nog redelijk weerstaan.

Verpakking en design

De Chinese Gillette Tech komt in een kartonnen kaart verpakking met daarin de krabber en een Super Gillette Blue mesje. En de man die afgebeeld word op de verpakking en het mesje is King Gillette.


Chinese Gillette Tech

Het design oogt in eerste instantie misschien goedkoop en simpel maar het design is eigenlijk juist redelijk goed te noemen.

Want deze krabber heeft een handvat van ongeveer 11cm en daarmee onderscheid deze krabber zich van andere die meestal een kleinere handvat hebben.

Handvat van de Chinese Gillette Tech

Het plastic handvat oogt wellicht goedkoop maar is wel erg praktische en dankzij de ribbel lijnen bied dit handvat ook een goede grip. En het mooiste van deze krabber is de scheerkop met daarop een old school Gillette logo.

Scheerkop met Gillette logo



Gebruikservaring

Ik heb deze krabber nu al ongeveer een jaar en in die tijd heb ik deze krabber redelijk vaak gebruikt en het is eigenlijk mijn tweede krabber.

Ik vind deze krabber duidelijk milder dan mijn Edwin Jagger DE89L, maar hij is weer niet te mild zoals een Weishi 9306 en omdat het een milde krabber is zul je er ook niet snel vies mee snijden en dat is een voordeel voor beginners.

Ondanks dat het een milde krabber is heb ik geen enkele probleem ermee om in twee passes een twee of drie dagen baard weg te scheren en behaal ik ook gewoon een glad scheer resultaat.

Deze krabber is overigens wel erg licht en daarom word een beetje druk uitoefenen niet direct afgestraft zoals bij zwaardere krabbers zoals de Edwin Jagger DE89L waar je het gewicht het werk moet laten doen.

Het lichte gewicht van deze krabber maakt het dan ook een goede beginnerskrabber voor mensen die voorheen een cartridge systeem gebruikte, maar als je overstapt naar een luxere krabber zoals de Edwin Jagger DE89L dan kom je het beetje druk uitoefenen alsnog af te leren.

Bouwkwaliteit

Ik heb deze krabber nu ongeveer een jaar in mijn bezit en hem in die tijd redelijk vaak gebruikt en kan ik dus een redelijk goed oordeel geven over de bouwkwaliteit. De bouwkwaliteit is in principe in orde en goed te noemen.

Wel heb ik na verloop van tijd een klein beetje slijtage aangetroffen aan het handvat en de slijtage zit precies waar je het handvat vastschroeft aan de scheerkop en voor de rest is de krabber in goede staat.

Het lijkt er overigens op dat deze krabber ook best valbestendig is want ik heb hem helaas al meerdere keren thuis op de badkamer op de grond aangetroffen en iedere keer kan ik geen schrammetje aantreffen.

Uiteraard is de bouwkwaliteit van deze krabber niet vergelijkbaar met vintage modellen van Gillette en een Edwin Jagger DE89L voelt ook veel meer verchroomd aan, maar die kost dan ook ruim 10x zoveel.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Chinese Gillette Tech is helaas niet verkrijgbaar bij Nederlandse webshops en het lijkt mij ook niet dat dit snel zal gebeuren.

Je kunt de Chinese Gillette Tech echter wel rechtstreeks uit China kopen voor ongeveer € 2,50 bij TinyDeal en dit is zover ik weet de enige Chinese webshop die de Chinese Gillette Tech verkoopt.

Mocht jezelf in China zijn toevallig dan kun je deze Chinese Gillette Tech kopen voor ongeveer 8 a 10 RMB wat omgerekend ongeveer € 1 a € 1,20 is.

Conclusie

De Chinese Gillette Tech heeft een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding en het is moeilijk om in deze prijsklasse een beter krabber te vinden.

Dus als je opzoekt naar een goedkope beginners krabber en je wilt niet veel geld uitgeven dan zou deze krabber een goede keuze kunnen zijn.


Share this:

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Net de Chinese Gillette Tech besteld bij TinyDeal voor 3,57 euro en 100 Vodskod mesjes voor 9,56 euro op eBay!
    Wederom bedankt voor deze voordelige super tip!!!
    Groeten
    Hein Smit

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.