Het opkloppen van ( zachte ) scheerzeep

Zoals sommige van jullie wellicht weten heb ik uit Parijs Monsavon scheerzeep meegenomen en dit vind ik persoonlijk een hele goede scheerzeep.


Ik had alleen wat problemen op een gegeven moment om genoeg scheerschuim op te kloppen en toen heb ik online gezocht voor wat tips voor het opkloppen van zachte scheerzepen en toen kwam ik uit bij bij een handleiding op B&B in het Engels.


En met van behulp van deze handleiding is het me gelukt om genoeg scheerschuim op te kloppen met mijn Monsavon scheerzeep.


Ik heb zelf overigens wel een paar dingen anders gedaan dan in die Engelse handleiding staat, maar hier onder zal ik de handleiding in het Nederlands omzetten met mijn eigen toevoegingen erbij zetten.
  1. Gebruik een scheerkwast naar eigen voorkeur, dat kan een varkenshaar zijn, een dashaar of een paardenhaar, ik zelf gebruikte mijn Edwin Jagger Best Black Badger wat gewoon een pure dashaar scheerkwast is.
  2. Laat je scheerkwast in warm water weken terwijl je optioneel een warme douche neemt.
  3. Neem de scheerkwast uit het warme water en laat de zwaartekracht zijn werk doen en schud heel zachtjes drie a vijf keer ongeveer, maar onthoudt heel zachtjes, want we hebben namelijk een natte scheerkwast nodig om de scheerzeep op te kloppen.
  4. Begin met zachtjes rondjes draaien over de scheerzeep puck en blijf dit vervolgens doen voor meer dan een minuut zodat je genoeg scheerzeep in de scheerkwast hebt.
  5. Beweeg de scheerkwast naar je gezicht of kommetje en begin de scheerzeep op te kloppen.
  6. Als je nodig vind kun je een paar druppels water toevoegen, maar voeg niet teveel water erbij omdat je het opkloppen van de scheerzeep al begon met een natte scheerkwast.
  7. Als je scheerschuim er goed uit ziet ben je klaar om te scheren.

Het concept is overigens heel simpel: veel water + veel rondjes draaien + veel scheerzeep = veel goede scheerschuim. En met scheercrème gaat het hele proces wat snellere, maar daar heb ik ook altijd een goed natte scheerkwast bij gebruikt en smeerde ik gewoon flinke klodder scheercrème op mijn gezicht.




En dit is het resultaat, een scheerkwast
vol met heerlijke scheerschuim




Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.