Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem

Inleiding

Iedereen kent het merk Nivea waarschijnlijk wel wat vooral zijn bekendheid te danken heeft aan de vertrouwde Nivea Creme.

Maar Nivea heeft ook al een hele lange tijd verzorgingsproducten voor mannen welke Nivea for men heet en onder deze lijn bevindt zich ook scheer software zoals scheercreme en aftershave balsem, en verder ook nog scheerschuim in spuitbussen maar daar blijf ik persoonlijk weg van.

En in deze blogpost wil ik het dus hebben over een van die Nivea for men aftershave balsems en deze keer eentje die ook in Nederland verkrijgbaar is namelijk de sensitive variant. Want de laatste keer toen ik over een Nivea for men aftershave balsem schreef ging het over een variant welke niet in Nederland verkrijgbaar is helaas.

De verpakking.

Persoonlijk vind ik de verpakking een mooie simpele uitstraling hebben en het witte glazen flesje oogt absoluut niet goedkoop en mag dus zeker gezien worden op de badkamer.

Het kartonnen doosje ziet ook niet verkeerd uit en draagt ook wel een klein beetje bij aan die iets luxere uitstraling maar eigenlijk is het niet zo goed voor het milieu, want er moeten bomen gekapt worden voor deze doosjes.


Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem

Mocht jezelf een nieuw flesje Nivea for men Sensitive Aftershave Balsem kopen dan zal je een andere verpakking krijgen dan die je op de foto ziet, al is het enige dat anders is het logo en de opdruk heeft een andere stijl gekregen.

Ingrediënten.

Nivea strooit in tegenstelling tot budget merken zoals Isana Men, K-Classic, Balea Men, Rewe niet met ingrediënten op de verpakking maar juist wel met een nietszeggend term: active comfort system.

Als we dan toch even een kijkje nemen tussen de ingrediënten dan zien we dat deze ASB kamille bevat en de Kamille ondersteund de genezing van de huid, als we verder kijken vinden we het ingrediënt Isopropyl Palmitate en word vanwege zijn vochtinbrengende eigenschappen gebruikt, maar kan wel mee-eters veroorzaken.

En vitamine E bevat deze aftershave balsem dus ook, want dat ingredient heet namelijk Tocopheryl Acetate.

Voor meer informatie verwijs ik graag door naar deze hele handige Duitse website Codecheck.info deze site kijkt aan hand van de ingrediënten of deze deugen of niet en legt ook uit waar het voor gebruikt word.

Werking en geur.

Deze aftershave balsem laat zich vrij goed doseren omdat de balsem niet stroperig is maar ook niet te waterig.

Maar wel moet je het doseren met gevoel doen omdat er anders teveel product uit het flesje komt en
daarom hou ik het flesje altijd horizontaal en kantel ik het maar een heel klein beetje zodat er langzaam een beetje balsem eruit komt.

Over de werking van deze balsem ben ik echt goed te spreken, want de balsem laat zich goed uitsmeren en trekt snel in en ondersteund bij het herstel van de huid na het scheren.

En in de winter heb je absoluut morgens geen menthol nodig in je balsem want als ik morgens op de fiets stap naar het werk dan voelt mijn bakkes extra koud aan vanwege de aftershave balsem op mijn gezicht.

De geur van de aftershave balsem vind ik persoonlijk erg fijn ruiken, een lekkere neutrale geur welke niet over heersend is, maar wel degelijk waarneembaar tijdens het aanbrengen van de aftershave balsem en mijn vriendin heeft eens verteld dat ze het lekker vond ruiken.

Prijs

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de prijs niet zal beoordelen aan de hand van de normale prijs welke rond de € 8 is.

En de reden hier achter is dat Nivea for men aftershave balsem een paar keer per jaar voor de helft van de prijs te krijgen is en je dus niet de hoofdprijs hoeft te betalen als je de aanbiedingen in de gaten houdt en ik betaalde zelfs maar € 3 vorig jaar Mei.

De prijs kwaliteit verhouding is dus ook prima in orde met deze aftershave balsem en hier kan ik dus eigenlijk weinig slechts over zeggen.

En de enige aftershave balsems die een nog hogere prijs kwaliteit verhouding hebben zijn budget aftershave balsems zoals Isana Men, Rewe aftershave balm, Florena Men, die gaan namelijk alle voor minder dan € 3 over de toonbank en dat is zonder korting.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.